Biopotravinou roku 2009 je švestkový džem

9. dubna 2010

Českou biopotravinou roku 2009 se stal švestkový biodžem vyráběný společností Heliavita ve spolupráci s firmou TopBio. Informoval o tom organizátor soutěže Tom Václavík z agentury Green marketing. Odbornou porotu si výrobek získal svou chutí, designem etikety, ale také svým marketingovým konceptem. V osmém ročníku soutěže se v šesti kategoriích utkalo 39 výrobků od osmnácti producentů.

Společnost Heliavita pěstuje v obci Nětčice nedaleko Kroměříže již více než patnáct let na dvaceti hektarech pestrou směsici ovocných stromů. V minulosti byla nucena prodávat ovoce co nejdříve po očesání, aniž by produkci byla schopna jakkoliv zpracovat.

Společnost TopBio však firmě pomohla s vybudováním výrobního zázemí, tvorbou etikety a marketingem. Zajišťuje také prodej produktů do maloobchodní sítě.

„Z ocenění máme velikou radost, je to impulz do dalších let, kdy chceme kromě džemů vyrábět i nápoje,“ uvedl jednatel společnosti Heliavita Jiří Karger.

Kromě biodžemu, který mimo hlavní ceny vyhrál také kategorii výrobků z ovoce a zeleniny, vybrali porotci vítěze v dalších pěti kategoriích. Mezi mlýnskými a pekárenskými výrobky uspěly Žitné chrupky s česnekem a solí od firmy Antonín Kolinger Ason. Nejlepším mléčným výrobkem se stala Amálka bio smetana, kterou vyrábí mlékárna Lacrum Velké Meziříčí. V kategorii masa a výrobků z něj patří první příčka produktu Bio kuřecí maso od firmy Biopark.

Organické zemědělství je jedna z teorií zemědělského hospodaření, založená čistě na používání organických hnojiv (hnůj, kejda, kompost, atd.), který nepřipouští hnojiva minerální. V současné době se začíná stále víc uplatňovat v USA, Australii a Evropě. Velký důraz je kladen na přirozenou půdní úrodnost, vyhnojováním polí a agrotechniku. Opakem organického zemědělství je konvenční zemědělství, které je postaveno na maximálním zisku. V souvislosti s tím, že se hnojí hlavně organickými hnojivy, jedná se o sdruženou rostlinnou a živočišnou výrobu.

Zdroj: ČTK